Kuidas jätta restoranis endast võimalikult hea mulje?

Restoranis käies tasub endast jätta pigem hea mulje, kuna see mõjutab järgmiste kordade teenindust (kui oled meeldejääv) ning ka konkreetse külastuse sujuvust. Kokkadega puutub küll klient vähem kokku, ent võid kindel olla, et ebameeldivast kliendist annab köögile ettekandja kohe kindlasti teada. Seetõttu tasub uurida järgnevaid soovitusi ja need meelde jätta enne järgmist mõnusat restoranikülastust.

Tee taustauuringut

Enne uude restorani minekut tasub teha veidi taustauuringut, et mõista paremini, milles ikkagi toidukoha hing ja süda paikneb. Paljudel restoranidel on olemas ajalugu nende kodulehele postitatud kujul või mõni intervjuu peakokaga ajalehes või ajakirjas. Selliste asjade lugemine ja teadmine võib anda külastuskogemusele täiesti uue mõõtme. Ole aga ettevaatlik! See ei tähenda, et peaksid koha peal hakkama ninatarka mängima. Pigem võid küsida olemasolevate teadmiste täienduseks täpsustavaid küsimusi. Kui tegu on intiimse ja väiksema toidukohaga, siis võidakse selle peale isegi omanik tagaruumidest välja kutsuda!

Ole laitmatult viisakas

Pole midagi ebameeldivamat, kui väga viisakad ettekandjad, kellega käituvad restorani väisama tulnud matsid jõhkralt ja üleolevalt. Kindlasti peaks kenale viisakusele vastama vähemalt võrdväärse käitumisega. Ole aupaklik ja näita üles siirast huvi toidu ning joogi vastu. Just see võib garanteerida tasuta veiniringi või magustoidu – üllatus-üllatus – maja kulul.

Usalda kelneri soovitusi

„Ah, ta on ainult selleks siin, et meile mingi jama maha müüa,“ on mühaklik lause, mida kahjuks liiga paljud tasakesi teineteisele lauas poetavad, kui kelner proovib mõnda siirast soovitust anda. Tegelikult pole ettekandja restoranis ainult müügitöö edendamiseks. Tihti tunneb see töötaja inimesi ja oskab juba silmaga nähes ette teada, kellele võiks konkreetseid sööke või jooke soovitada. Kelneri usaldamine võib viia vägagi meeleoluka ja meeliülendava külastuseni.

Võta aeg maha

Restoranid pole selleks, et sealt kiiresti toit haarata ja siis koheselt koju ära joosta. Selleks on kiirtoit! Pigem võta restorani minnes rohkem aega kui vähem, panustades eelroa, pearoa ja magustoidu tellimisel vähemalt kahele tunnile. Kui otsustad kiirema külastuse kasuks, siis ei pruugi see otseselt vähem meeldiv olla, kuid selle tulemuseks võib olla pealiskaudsem teenindus, sest ettekandja tajub kiirustamist.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *