Kuidas teha restoranis süües tervislikumaid valikuid?

Esmapilgul võib tunduda väga keeruline teha väljas süües oma keha suhtes väga tervislikke otsuseid, kuid see on tegelikult täiesti võimalik. See vajab otsusekindlust, taustateadmisi ja julgust klienditeenindajaga vahetult suhelda. Selles loos teeme selgeks põhialused, mida tasuks jälgida, et järgmisel korral mitte sattuda ebatervislike toitude ja kalorirohkete einete ohvriks.

Dieedi ja kaalujälgimise eesmärgid on olulised paljudele inimestele, kes soovivad parandada oma füüsilist ja vaimset heaolu. Restorani minnes tasub esimese asjana uurida, kas menüüs on toiduvalikuid, mis oleksid sobilikud kaalujälgijatele. Mõnikord on moodsamatest einekohtades isegi eraldi märgitud tervisele paremad valikud, näiteks südame või kaalujälgijate klubi logoga. Kui vastavad road on menüüs olemas, siis tasuks kindlasti neid esmajärgus eelistada, kuna need on suure tõenäosusega koos toitumisspetsialistiga välja töötatud või on vähemalt mõne eksperdi kinnituse saanud. Seda võib isegi pikema planeerimise puhul eelnevalt üle küsida, näiteks restorani numbrile helistades ja uurides, mille põhjal on tervislikud toidud markeeritud.

Siiski pole paljudes söögikohtades eraldi märgiseid toitudele pandud. Teisisõnu tähendab see seda, et pead hakkama tegema kasulikke valikuid iseseisvalt. Alguses võib see küll parajalt raskena tunduda, sest kõikide toidukohtade sedelites pole eraldi kirja pandud kalorite kogust või toitainete jaotumist. Iroonilisel kombel on sedasi tihti tehtud ebatervislikes kiirtoidukohtades nagu McDonalds või Hesburger.

Kui tundub, et mõnes toidus on ainult üks komponent ebatervislik, siis saab selle viisaka küsimise peale välja vahetada. Põhiliselt saab välja vahetada kastmeid. Kui originaalroaga tuleb kaasa majoneesikaste, siis ehk saab seda välja vahetada kaalujälgijatele mõeldud Caesari vinegreti vastu. Sarnaselt võib proovida asendada friikartuleid aurutatud köögiviljade või värske segasalatiga.

Kindlasti peaks jälgima ka seda, et jookidega ei kaasneks liialt suur hulk kaloreid. Kui tellid limonaadi, siis pole vahet, kas see on uhke sildiga „käsitöölimps“ või täiesti tavaline Sprite. Nimelt võib neis olla võrdne hulk suhkrut, mis mõjub igal juhul vöö ümbermõõdule halvasti. Igasuguste magusate ja kihisevate jookide asemel võiksid hoopis uurida, kas saad ehk tellida kraanivett või hoopiski teed-kohvi. Need on igal juhul tervislikumad variandid.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *