Tüüpilised vead, mida restoranis käies tehakse

Keegi meist pole täiuslik ja kõik me teeme mõnikord vigu avalikus kohas käitudes. Restoranid on sellistele vigadele eriti avatud paigad, kuna einekohtade külastamisega on seotud palju kirjutamata reegleid ja viisakusnorme. Kui soovid jätta endast hea mulje nii töötajatele kui kaaskülalistele, siis peaksid järgnevad vead läbi lugema ja tõsiselt peeglisse vaatama: kas ma olen ise mõnes tüüpilises veas süüdi? Kui jah, siis nüüd on käes viimane aeg, et end kokku võtta ja järgmise meeleoluka istumise käigus enda halbu harjumusi parandada.

Üks kõige tüüpilisemaid vigu on liiga kõva häälega rääkimine. Eriti jubedaks muudab asjaolu, kui sellega kaasneb matsutamine (koos suus sisalduva toiduga). See häirib võrdselt töötajaid ja naaberlauas istuvaid inimesi. Kindlasti tasub jälgida oma tooni ja hääle valjusust, sest see aitab paremini restorani keskkonda sisse sulanduda. Kui läheb aga toidu tellimiseks, siis tasub olla tavapärasest natuke valjema ja selgema häälega. Nii saad olla kindel, et ettekandja kuuleb su tellimust nii nagu sa seda oled mõelnud ja toidu lauda saabumine ei tähenda mõnda ootamatult halba üllatust.

Kindlasti pole ükski restoran koht, kus peaks hakkama oma peretülisid lahendama. Mitte keegi ei soovi kuulata kõvahäälset nääklemist või pahatahtlikku kraaklemist. Võib-olla on see esimeste minutite jooksul mõnele laudkonnale isegi meelelahutust pakkuv, ent edaspidi muutub see juba kohutavalt väsitavaks. Kõiksugused tülid tasub koduseinte vahel enne restorani minekut ära lahendada või oodata paremaid aegu. Eriti inetu on proovida ettekandjat oma tülide sisse segada, näiteks küsides arvamust mõne teema kohta või avaldades negatiivseid tundeid oma restorani kutsutud kaaslase suhtes.

Halvaks läinud toidust või kehvast toidukvaliteedist peaks köögile teada andma koha peal, mitte taganjärgi anonüümses netifoorumis kurjustades. Niiviisi on võimalik asjaosalistel koheselt toit ära klaarida ja pakkuda uut rooga, maja kulul kostitamist või muid hüvesid. Tagantjärgi kurjustamine on ebaaus, sest see ei anna töötajatele võimalust koheselt reageerida ja kliendi pahameel heastada.

Kui tegu on kena restoraniga, kuhu koguneb nooblit linnarahvast, kudrutavaid paarikesi ja sünnipäeva pidavaid seltskondi, siis tasub mõelda kindlasti oma riietuse peale. Koju tasuks jätta spordimaiguline riietus ja kohe kindlasti mitte restorani minekuks mõeldud üleriided, näiteks ehitaja tunked.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *