Osta kasutatud auto laenuga nutikalt

Sõida maksimaalselt lubatud kiirusel ja jälgi hoolikalt, kas auto kisub/kaldub kuhugi poole, kui kisub siis on ilmselt viga juhtimiskomponentides ja varsti on mõõdukas parandustöö vältimatu.Viga pole väga hull, parandused ei ole kallid ega rasked. See võib tõsi olla seal, kus temperatuur ei kõigu aastaringselt nii palju, kui Eestis. Uuri lähemalt ja kontrolli uuesti pärast proovisõitu. Head lugemist EI LÄHEKS METSA Tea reisijana oma õigusi Vaata lähemalt!. Kontrolli auto aluskülge, et näha kas mingit vedelikku lekib, kui tunned magusat lõhna, siis jahutussüsteemist lekib antifriisi. Seda sorti automüüja maine on võrreldav nende enda teeninduse ja autotöökoja kvaliteediga. Sinakas halli suitsu esineb kui õli on lekkinud põlemiskambrisse.Enamus olukorrad sinaka suitsuga lõppevad kiirelt ja hästi, kuid on ka võimalus, et autot on ootamas ees suur parandus. Purunenud veorihm võib põhjustada ülekuumenemist ja tõsist kahjustust mootoriruumile.Nüüd kui pilk on juba kapoti all, siis kontrolli auto eri vedelike ja õlide värve ja taset. Hoia rooli kahe käega sirgena ja vajuta pidur sujuvalt põhja.Jälgi kuidas auto aeglustub, libisemist ei tohiks olla, auto peaks järsult, sirgelt ja vähese ABS’i tõksumisega peatuma. Järgneva visuaalse juhendi järgi saate näha, kas autoomanik on sõiduki õlisid/vedelikke mõistlike intervallidega vahetanud. Mida rohkem vedelikke on mustad ja meenutavad pigi, seda hullem auto sisemine seisukord tõenäoliselt on.Kui vastava vedeliku asukohta ei leia üles, siis küsi julgelt auto omanikult. Kuigi eraisikult ostes on autod odavamad, onmüüja vastutuse puudumise tõttu ka suurem oht, et ostad endale problemaatilise auto. Pärast auto tarnimist toimetavad nad selle kolmanda osapoole remonditöökotta, kes tagab auto hea seisukorra ja annavad ehk ka garantii, et ostjal oleks mingisugune kindlus tagatud. Vedelike ja õlide soovitatav vahetusperiood on iga auto puhul varieeruv ja kasutusjuhendis märgitud. Kui autol hammasrihm puruneb, lakkab mootor töötamast ja põhjustab tavaliselt tõsiseid kahjustusi mootoriruumis. Ainuke koht vaidlustamiseks praagi auto müügi puhul on tõestades, et müüja oli teadlik rääkimata veast.Võimaluse korral tuleks põhjalikult üle vaadata auto hooldusraamat ja viimase tehnoülevaatuse aruanne. Mõnede uuemate autode omanikujuhendis on kirjas, et jahutusvedelik kestab kuni auto otsad annab. Siin on nad järjestatud riski järgi kasvavalt:EdasimüügiettevõttedTavalised eraisikust edasimüüjadEraisikust müügimehedAlljärgnevalt kirjeldame iga müüja erisusi ning tutvustame seonduvaid riske. Kui auto kisub pidurdades ühele poole, siis võivad auto juhtimise komponendid olla kulunud ja vajavad vahetust. Ühtegi ebatavalist heli, vilinat ega piduripedaali värinat ei tohiks esineda. Kindlasti on igal grupil omad head ja halvad erandid, kuidalati tuleks uurida müüja tausta. Osta kasutatud auto laenuga nutikalt. Laen ilma tuvastamiseta; lõunalaenud.

. Osta kasutatud auto laenuga nutikalt. Tehasetähis auto kerel peab olema selgelt loetav, tugeva korrosiooni ja kahjustusteta. Järgnev pole kirjutatud, et külvata umbusaldust kaaskodanike suhtes, vaid on pigem üldistav kirjeldus eri sorti toimimisviiside kohta automaailmas. Kõige lõpus suundume autoplatsile ning vaatame millele peaks auto ülevaatamisel tähelepanu pöörama.Kuigi kasutatud auto ostmine on harva kellelgi esimene valik, võib sellel olla mitmeid positiivseid külgi. Kuulates su soove ja jälgides su tegevust mängib ta märkamatult su emotsioonidele, et käte kokkulöömisel võimalikult palju su rahakotti nüpeldada. Ostes suurema läbisõiduga autot on parim soetada sõiduk vahetult pärast suurt hooldust. Teatud läbisõiduintervallide juures, nagu nt. Nukkvõlli avab ja sulgeb ventiilid ehk kontrollib mootori kolvide sünkroniseeritud liikumist. Kõige primitiivsemad on need, kes teevad puhtalt edasimüüki ehk teisisõnu eriala nõutud miinimumi. Teisisõnu, lähiajal tuleb mõni rihm vahetada. tasub sõiduki hooldusgraafikust vaadata kas sõidukil on läbitud suurem hooldus. Üldiselt on petturitest automüügiettevõtete või eraisikute kohta internetis ja foorumites muljeid, juttu ning hoiatusi omajagu.Muidugi on ka automüügi metoodikat ja toimimisviise rohkem, kui käesolevas kirjeldada jõuame. Lisaks, sellistel ettevõtetel sageli puudub jätkusuutlik plaan ja tihti ka taasinvesteering, et ettevõte areneks.Järgmine automüügi ettevõte on põhimõtteliselt samal edasimüügi baasil, kuid teevad rohkem, kui nõutud miinimumi. Käesolevas peatükis toome kõigepealt välja põhilised allikad kasutatud auto ostmiseks ning millised riskid kaasnevad iga allikaga. Piduripedaal ei tohi loksuda üheski suunas.gaasi– gaasi allavajutus peaks sujuma tõrketa ja pedaali vastusurumine peab jalale tunnetatav olema hetk pärast jala toetamist pedaalile, mis on n.ö. tünni, kuna “uskumatu tehing” muutub iga päevaga aina rohkem usutavaks. Ehk kukub osa kohe küljest ja pead auto paranduse eest maksma enne soetamist.Aga ära karda ka n.ö. Mootori peab osaliselt tükkideks võtma, tihendid vahetama ja siis tagasi kokku panema; ajaliselt kallis parandus.Kulunud kolvirõngad– Kui kolvirõngad on kulunud on lood väga kehvasti. Terve mootor tuleb lammutada ja nullist üles ehitada, kuna kolvirõngaste juurde kergelt ei pääse. Välimust kontrollides ära piirdu ainult vaatamisega, kui mõni element auto juures tundub kahtlane, siis küsi müüjalt enne, kui seda kontrollima/kangutama hakkad. Et veenduda müügimehe aususes teosta VIN koodiga “sõiduki liikluskahjude kontroll”Eesti Liikluskindlustus Fondi kodulehelEestis registreerimata sõiduki soetamisel tutvu esmaltja veenduge, et sõidukiga on võimalik läbida tehnilist ülevaatust. Kuid, kui ilm ei ole külm ja auto puhub valget, siis on ilmselt vett või jahutusvedelikku sattunud põlemiskambrisse. Parandus tuleb ilmselt kallis. Selliseid juhtumeid esineb harva, kuid siiski esineb.Kui auto on sinu kontrolli läbinud, siis enne raha käte vahetamist lase auto üle kontrollida asjalikul parandustöökojal. Isegi kõige primitiivsemal edasimüügiettevõttel on kontrolli auto kvaliteedi suhtes rohkem, kui on eraisikult ostes nõutud.Eraisikust edasimüüjadValdav enamus eraisikust edasimüüjaid on ausad, küll kopikast kinnihoidjad ja leidlikud hinna osas, kuid ausad. Kust aga tellida endale auto kasuks ning soovid selle tellida soodsalt välismaalt, siis järgmisest peatükist leiad infot selle kohta, kust on mõtekas  nii plusse kui miinuseid, millega soovitame kõigepealt tutvuda. Ei tohiks esineda komponentide hõõrdumisest ega muudest asjaoludest tingitud helisid. Ebaühtlane rehvimustri kulumine võib viidata valesti reguleeritud sildadele või veale vedrustuses.Otsi roostekahjustusi– hinda kahjustuse ulatust, roostetanud ala suurust ja sügavust. Pole väga suur kulu, kuid tähtis sellegipoolest.Sõidu ajal või sõidu lõpetamiselsusisevat heli kapoti alt, võib viga olla jahutussüsteemis. Tal on olemas kõik vajalik, et oma teadmiste ja suurte sõnadega võhikut pahviks lüüa.Võid kindel olla, et osav müügimees tunneb ebalevast naeratusest ebakindluse ära. Vedelike tase on enamasti silmaga kontrollitav, minimaalne ja maksimaalne tase on anuma külje peal märgitud.Õlide puhul on tase korgi külge kinnitatud mõõteriistaga mõõdetav. Tehasetähisel ja selle ümbruses ei tohi olla mehaanilise töötlemise jälgi. Seetõttu ei tasuks järgnevat võtta kullana vaid pigem moonana, et ostuprotsessis edasi liikudes oskaksid õigeid küsimusi küsida.Alustame edasimüügiettevõtetest.EdasimüügiettevõttedEdasimüügiettevõtteid on mitut sorti. Seejärel suundume ostuprotsessi juurde ja vaatame, mida saad ise teha, et veenduda soositud sõiduki seaduslikkuses ja teoreetilises seisukorras. Kui tema sulle selle asukohta näidata ei oska siis tõenäoliselt pole ta ise seda kontrollinud, vaid on lasknud seda töökojas

Märkused